Saapumisilmoitukset
Kotiinkuljetus:
Tuotteet toimitetaan aina kotiin asti. Kuljetusyhtiö ottaa yhteyttä ennen toimitusta ja sopii tarkemman toimitusajan.
Nouto myymälästä:
Kun tilauksesi on saapunut myymälään, lähetämme saapumisilmoituksen tekstiviestinä tilauksen vastaanottajaksi merkityn henkilön puhelinnumeroon. Muista ottaa saapumisilmoitus mukaan, kun saavut noutamaan tilaustasi. Tilauksen noutoaika on 10 vuorokautta saapumisilmoituksen lähettämisestä. Huomioithan, että noutamatta jätetty tilaus ei automaattisesti peru tilausta, vaan peruutuksesta täytyy ilmoittaa erikseen.
Useiden nouto- tai toimitusilmoitusten jälkeen noutamatta jätettyjen tai toimittamattomien tilausten osalta Askolla on oikeus purkaa kauppa yksipuolisesti.
Tuotteiden toimitus
Kotiinkuljetus
Kotiinkuljetuksen hinta määräytyy postinumeron ja tuotteiden tilavuuden mukaan.
Toimitamme kaikki tilaamasi tuotteet aina yhdellä toimituksella haluttuun osoitteeseen manner-Suomen alueella. Huomioithan, että eri tuotteilla saattaa olla eri toimitusajat, jolloin tilauksen kokonaistoimitusaika määräytyy pisimmän toimitusajan mukaisesti.
Kuljetusyhtiö toimittaa tuotteet perille arkisin, ja pääkaupunkiseudulla myös lauantaisin, pääsääntöisesti klo 8.00-22.00 välisenä aikana. Tilausvaiheessa tulee ilmoittaa puhelinnumero, josta olet päivisin tavoitettavissa, sillä kotiinkuljetuksen ajankohta varmistetaan ja sovitaan lopullisesti puhelimitse. Tuotteet toimitetaan aina sisään asti. Posti ottaa yhteyttä ennen toimitusta ja sopii tarkemman toimitusajan.
Kaupunkialueilla toimitukset tuodaan aina sisään asti. Jos asut kaupunkialueen ulkopuolella, ja tarvitset kuljettajan lisäksi apumiehen, varmista sen saatavuus asiakaspalvelusta.
Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta seuraaville Turun saariston postinumeroalueille: 21740, 22710, 22720, 22730, 22820, 22840, 22920, 22940 ja 23390 eikä Suomenlinnaan 00190.
Nouto myymälästä
Toimitustavaksi voit myös valita maksuttoman toimituksen valitsemaasi Asko-myymälään.
Kun tilauksesi on saapunut myymälään, lähetämme saapumisilmoituksen tekstiviestinä tilauksen vastaanottajaksi merkityn henkilön puhelinnumeroon. Muista ottaa saapumisilmoitus mukaan, kun saavut noutamaan tilaustasi. Noudathan tilauksesi 10 päivän sisällä tekstiviestin saapumisesta. Huomioithan, että noutamatta jätetty tilaus ei automaattisesti peru tilausta, vaan peruutuksesta täytyy ilmoittaa erikseen.
Toimitusaika
Tuotteiden toimitusajat näet tuotteiden tiedoista sekä tilaamisen jälkeen saamastasi tilausvahvistuksesta.
Arkipyhät voivat viivästyttää tilausten toimitusaikaa. Toimitusaika lasketaan tilauspäivää seuraavasta arkipäivästä. Asko ei vastaa toimituspäivien mahdollisista muutoksista ja niiden seurauksista asiakkaalle.
Maksutavat
Voit maksaa verkkokaupassamme Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard- ja Debit Mastercard -korteilla.
Näiden lisäksi käytössä ovat suomalaiset pankkimaksut. Sinut ohjataan tilauksen lopuksi Netsin maksusivulle, jossa voit valita sinulle sopivan maksutavan.
Maksaminen
Korttimaksut tapahtuvat turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja Mastercard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.
Asko-erämaksu ja -lasku
Asko-erämaksu ja -lasku antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Voit maksaa ostoksesi kerralla laskulla tai valita kertaluoton, jossa valitset sinulle parhaiten sopivan maksuajan ja kuukausierät.
Vaihto- ja palautusoikeus
Tilaamillasi tuotteilla* on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen pitää olla täysin myyntikelpoinen ja hyvin suojattu mahdollista kuljetusta varten. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset. Vaihto- ja palautusoikeusaika lasketaan tuotteen toimituspäivämäärästä. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.
Vaihto- ja palautustapauksissa ole aina ensin yhteydessä verkkolomakkeen kautta asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään. Vastauksena saat tarkemmat ohjeet, miten asian kanssa edetään.
*Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke. Hygieniatuotteilla kuten sijauspatjan suojilla, tyynyliinoilla, lakanoilla ja pussilakanoilla ei myöskään ole vaihto- tai palautusoikeutta. Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.
Kaikki vaihtoon ja palautukseen liittyvät kulut lankeavat asiakkaalle.
Takuu
Kuluttajansuojalaki suojaa aina yksityishenkilönä ostettuja tuotteita ja palveluja.
Kuluttajasuojalain mukaan takuu on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan. Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Huomioithan, että tuotteemme on tarkoitettu kotikäyttöön, ellei tuotteen yhteydessä ole toisin mainittu.
Reklamaatio
Tuotteen virheestä reklamoitaessa kuluttaja ilmoittaa tuotteen alkuperäisestä viasta myyjälle verkkolomakkeen kautta. Vastauksena saat tarkemmat tiedot, miten asian kanssa edetään. Mikäli tuotteessa esiintyy käytöstä johtuva virhe, autamme tietenkin saamaan vian korjatuksi.