Vaihto, palautus ja takuu
Tuotteillamme on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus*. Palautettavan tuotteen pitää olla täysin myyntikelpoinen ja hyvin suojattu mahdollista kuljetusta varten. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.
Palautus voidaan toteuttaa kuittia vastaan ja myymälässä, jossa kauppa on tehty. Jos kauppa on maksettu kortilla, kyseisen maksukortin on oltava mukana. Vaihto- ja palautusoikeusaika lasketaan tuotteen toimituspäivämäärästä. Vaihto- ja palautustapauksissa ole aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään. Vastauksena saat tarkemmat ohjeet, miten asian kanssa edetään.
*Rajoitukset palautusoikeudesta (kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti):
Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke. Hygieniatuotteilla kuten sijauspatjan suojilla, tyynyliinoilla, lakanoilla ja pussilakanoilla ei myöskään ole vaihto- tai palautusoikeutta. Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.
Kaikki vaihtoon ja palautukseen liittyvät kulut lankeavat asiakkaalle.
Rahanpalautukset
Suoritamme rahanpalautuksen sillä maksutavalla, jolla olet maksanut tilauksesi. Rahat näkyvät viimeistään 14 vrk:n kuluessa tililläsi siitä, kun tuote on palautunut. Jos olet maksanut ostoksesi laskulla, voit vähentää palautuksen euromäärän saamasi laskun loppusummasta. Erämaksutapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelmasi viimeisiltä eriltä.
Takuu
Kuluttajansuojalaki suojaa aina yksityishenkilönä ostettuja tuotteita ja palveluja. Kuluttajasuojalain mukaan takuu on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan. Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Tuotteen virheestä reklamoitaessa kuluttaja ilmoittaa tuotteen alkuperäisestä viasta myyjälle. Mikäli tuotteessa esiintyy käytöstä johtuva virhe, autamme tietenkin saamaan vian korjatuksi.
Takuun voimassaolo edellyttää, että ennen tuotteen käyttöönottoa ostaja on tutustunut huolellisesti tuotteen käyttö- ja asennusohjeisiin ja noudattaa niitä.
Toimintaohje
Ota aina ongelmatilanteissa ensin yhteyttä asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään. Tutkimme ja selvitämme jokaisen ongelmatilanteen tapauskohtaisesti. Muistathan mainita yhteydenotossa tilausnumerosi, tämä nopeuttaa asian käsittelyä.
Nouto Asko-myymälästä:
Palauta tuote samaan Asko-myymälään, josta olet noutanut tuotteen. Ota tilausvahvistuksesi tai kuitti mukaasi.
Kotiinkuljetus – yhteydenotto Asko-myymälään:
Ole yhteydessä tilausvahvistuksessa olevaan Asko-myymään ja sovi tilauksen perumisesta ja tuotteen noudosta.
Kotiinkuljetus – yhteydenotto Askon verkkokaupan asiakaspalveluun:
Ole yhteydessä tilausvahvistuksessa olevaan Askon verkkokaupan asiakaspalveluun ja sovi tilauksen perumisesta ja tuotteen noudosta.
Hyvitys
Palautetun tuotteen hinta hyvitetään alkuperäisen maksutavan mukaisesti sen jälkeen, kun palautettava tuote on saapunut Asko-myymälään tai Askon verkkokaupan asiakaspalveluun. Hyvityksestä vähennetään mahdolliset kuljetuskustannukset.
Jos olet valinnut maksutavaksi Asko.fi-erämaksun tai -laskun, hyvitys kohdistetaan saamallesi laskulle. Lisätietoja Asko.fi-erämaksusta ja -laskusta löydät täältä.