Asiakaspalvelumme on suljettu ma 23.12. - ke 25.12.
Tapaninpäivänä to 26.12. olemme avoinna klo 9-17
Rauhallista joulua!
Chat
Aukioloajat
- Arkisin klo 9-17
Onko sinulla kysyttävää tuotteistamme tai palveluistamme? Chat-palvelumme auttaa sinua kaikissa mieltä askarruttavissa asioissa. Löydät live-chatin sivun oikeasta alareunasta kohdasta "Asiakaspalvelu" aina aukioloaikoina.
Sähköposti
Voit laittaa myös sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteeseen:
asiakaspalvelu@asko.fi
Myymälöidemme suorat sähköpostiosoitteet löydät tästä linkistä >>
HUOM! Reklamaatiot tuotteista aina oheisen linkin kautta käsittelyn nopeuden takaamiseksi: Tee reklamaatio
Palaute tai reklamaatio
Onko sinulla kysyttävää tilaukseesi liittyen? Haluatko antaa palautetta?
Jätä palaute tai yhteydenottopyyntö verkkokauppaan tai myymälääsi.
Mikäli tuotteessasi on ilmennyt ongelmia, teethän siitä meille reklamaation
Vastaamme viesteihin ja yhteydenottoihin aukioloaikojemme puitteissa niin pian kuin mahdollista!
Usein kysytyt kysymykset
Minulla on kysymys koskien verkkokauppatilaustani, minne olen yhteydessä?
Tilaushetkellä antamaasi sähköpostiosoitteeseen on lähetetty tilausvahvistus onnistuneen tilauksen jälkeen. Tilausvahvistuksella lukee tilaustasi käsittelevä taho eli kyseinen Asko-myymälä tai Asko verkkokauppa, johon voit olla yhteydessä kaikkiin tilauksiin liittyvissä kysymyksissä.
Mikäli tilausvahvistusta ei sähköpostissa näy, varmistathan ettei se ole mennyt Roskaposti- tai Tarjoukset-kansioon.
Minulla on kysyttävää laskuun tai erämaksuun liittyen, mihin olen yhteydessä?
Asko-laskun ja Asko-erämaksun tuottaa Avarda, vastaukset yleisimpiin kysymyksiin löydät täältä: https://www.avarda.com/fi/yritys/henkiloeasiakkaille/kysymykset-ja-vastaukset/
Myös Avardan asiakaspalvelu auttaa sinua kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa:
Omat sivut: https://omatsivut.avarda.fi/
Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi
Puhelinpalvelu: 09 2532 7100 (ma-pe klo 9-19)
Voiko tilauksen noutaa puolestani joku toinen henkilö?
Kyllä, jos tilauksen noutaa toinen henkilö tulee hänellä olla mukana sähköpostilla tai tekstiviestillä toimitettu noutoilmoitus.
Miten toimin vaihto- ja palautustilanteessa?
Vaihto- ja palautustapauksissa ole aina ensin yhteydessä verkkolomakkeen kautta tilaustasi käsittelevään myymälään tai verkkokauppaan. Vastauksena saat tarkemmat ohjeet, miten asian kanssa edetään.
Lisätietoja Askon yleisestä vaihto- ja palautusoikeudesta voit käydä lukemassa tästä linkistä >>
Tilaustani ei ole vielä toimitettu, mutta sain jo laskun?
Asko-laskulla saat 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi alkaen ostopäivästä. Tällä saadaan joustoa tilauksiin, jotka muilla maksutavoilla maksetaan heti tilauksenteon yhteydessä. Lasku lähetetään automaattisesti tilauksen teon jälkeen, jolloin se saapuu sinulle muutaman arkipäivän sisällä.
Jos haluat maksaa laskun sinulle paremmin sopivalla maksuajalla, voit tehdä erämaksusopimuksen luotonmyöntäjän verkkopalvelussa. Asko-laskun ja Asko-erämaksun tuottaa Avarda. Avardan asiakaspalvelu auttaa sinua kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa.
Omat sivut: https://omatsivut.avarda.fi/
Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi
Puhelinpalvelu: 09 2532 7100 (ma-pe klo 9-19)
Koska tilaukseni toimitetaan?
Jos olet ostanut verkkokaupasta:
Löydät tilauksesi toimitusajan sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta. Huomioithan, että toimitusaika on ilmoitettu arkipäivinä. Tilaus toimitetaan antamaasi osoitteeseen tai valitsemaasi Asko-myymälään toimitusajan puitteissa, kuitenkin niin pian kuin mahdollista.
Tilausvahvistuksella lukee tilaustasi käsittelevä taho eli kyseinen Asko-myymälä tai Asko verkkokauppa, johon voit olla yhteydessä kaikkiin tilauksiin liittyvissä kysymyksissä.
Jos olet tehnyt ostoksen myymälässä tai maksanut myymälästä saadun OmaTarjouksen verkossa:
Olethan yhteydessä kyseiseen myymälään, jos toimitusajankohdasta ei ostohetkellä ole sovittu erikseen.
Sain viallisen tuotteen, kuinka toimin?
Jos huomaat vastaanottamasi tuotteen olevan viallinen, lähetäthän mahdollisimman hyvät kuvat tuotevirheistä meille pikimmiten reklamaation yhteydessä, jotta asia saadaan oikealle taholle käsittelyyn ja sitä kautta hoidettua kuntoon mahdollisimman pian:
Mitä minun kannattaa huomioida, ennen kuin tilaukseni toimitetaan kotiini?
Kaupunkialueilla toimitukset toimitetaan normaalitilanteessa aina kotiin asti. Jos asut kaupunkialueen ulkopuolella, ja tarvitset kuljettajan lisäksi apumiehen, varmista sen saatavuus viimeistään kuljetusajankohdasta sopiessasi.
Tuotteiden sujuvan toimituksen takaamiseksi varmistathan, että asunnossa käytettävä kulkureitti on vapaa ja lattiat on tarvittaessa suojattu. Työturvallisuussyistä kuljettajat käyttävät turvajalkineita myös sisätiloissa. Tarkistathan pakkausten lukumäärän ja kunnon ennen kuin kuittaat lähetteen/rahtikirjan. Mikäli pakkauksia puuttuu tai on vaurioitunut, merkitse se kuljettajan kanssa lähetteeseen tai rahtikirjaan ennen allekirjoittamista ja kuljettajan poistumista.
Jos olet tilauksen yhteydessä ostanut vanhan tuotteen poisvienti -palvelun, huolehdithan että kierrätykseen lähtevät tuotteet ovat purettuna ja lähtövalmiina. Huonekaluja voidaan viedä pois maksimissaan sama määrä vastaavan kokoisia tuotteita mitä on tilattu.
Voidaanko vanha huonekaluni viedä kuljetuksen yhteydessä pois?
Useimpien ostojen yhteydessä sinun on mahdollista tilata poiskuljetus vanhalle huonekalullesi. Jos ostat huonekaluja kotiinkuljetuksella, voit valita ostoskorissa myös vanhan tuotteen poisviennin. Palvelun hinta näkyy ostoskorissa.
Voinko sopia toimitusajan etukäteen itse?
Mikäli olet estynyt vastaanottamaan tilaustasi annetun toimitusajan aikana, ilmoitathan asiasta tilauksenteon yhteydessä. Vèrkkokaupasta tilatessa voit kirjoittaa toivomasi myöhäisemmän toimitusajankohdan ostoskorissa lisätiedot-kohdassa. Mikäli haluat muuttaa myöhemmän toimituksen jälkikäteen, ilmoitathan asiasta tilaustasi käsittelevään myymälään (lukee tilausvahvistuksella) tai asiakaspalveluumme.
Voinko vaihtaa tilaukseni toimitus- tai maksutapaa?
Toistaiseksi tilauksen toimitustavan tai maksutavan muuttaminen ei valitettavasti ole mahdollista, mikäli tilaus on jo vahvistettu.
Seurannassa lukee vain "tilausta käsitellään", onko tilaukseni edennyt?
Tilauksesi on tullut onnistuneesti perille! Se on käsittelyn ja keräilyn jälkeen matkalla kohti terminaaliamme tai valitsemaasi noutomyymälää.
Tilauksen tila muuttuu, kun tuotteet lähtevät joko noutomyymälään tai kuljetettavaksi kotiisi, toimitustavasta riippuen. Tilaus on perillä toimitusajan puitteissa, joka on ilmoitettu tarkemmin tilausvahvistuksellasi.
⠀